I halen på de første 50 butikker skal yderligere 30 Netto-butikker inden årets udgang åbnes og moderniseres, så de også passer ind i det nye Netto 3.0-koncept, som første gang blev præsenteret sidste år.

Ifølge en meddelelse fra Salling Group er målsætningen, at man til nytår runder 80 butikker, og dermed har moderniseret knap hver 6. butik i den store discountkæde.

Vi vil gerne lave fremtidens discountbutikker, der i højere grad passer til tiden og kundernes aktuelle ønsker og prioriteringer. Kernen i vores koncept er stadig det, vores kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men vi vil gerne gøre butikkerne mere indbydende og indkøbsoplevelsen bedre, og vi er meget glade for modtagelsen af de første 30 nye butikker, vi har åbnet,” udtaler Braw Bakir, der er salgsdirektør for Netto Danmark, og som netop har overtaget hvor landedirektør Brian Seemann Broe netop er stoppet.

Af meddelelsen fremgår det videre, at efteråret byder på fem nyåbninger, syv flytninger, tre udvidelser og 14 renoveringer.

Salling Group har afsat mere end 1 mia. kr. til renoveringen af de omkring 500 butikker, og det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles til det nye koncept.